.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مناظره داغ نمایندگان ساری در باره عملکرد مجلس هشتم ؛
شجاعی:جدا شدن میاندرود شعار انتخاباتی من بود/ یوسف نژاد: مصوبه سفر دولت به مازندران بود
شجاعی : با استقرار دو فرمانداری در شهرستان ساری و میاندرود اعتبارات بیشتری اختصاص یافته و این امر به سود استان است / یوسف نژاد: تقسیمات کشوری در دولت مصوب می شود و تفکیک میاندرود از ساری مربوط به مصوبات استانی دور سوم هیئت دولت است ...

نشست مناظره یوسف نژاد و شجاعی، نمایندگان مردم شهرستان های ساری و میاندرود در مجلس با موضوع عملکرد مجلس هشتم در دانشگاه علوم کشاورزی ساری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار شمال نیوز ، این مناظره که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد موضوع عملکرد مجلس هشتم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست پرسش های بسیاری پیرامون موضوعات مختلف سیاسی ، اقتصادی ، کشاورزی و مسائل بین المللی از سوی افراد شرکت کننده مطرح و پاسخ های متفاوت و گاهی مشابه داده شد.
سید رمضان شجاعی در پاسخ به پرسش مجری این مناظره در خصوص استیضاح شهردار ساری گفت: عزل و نصب شهردار از اختیارات اعضای شورای اسلامی شهر است و اینکه برخی این استیضاح را به من نسبت می دهند توهین به یکایک اعضای شورای اسلامی شهر است.
او با بیان اینکه با علی حجازی شهردار ساری رفاقت 30 ساله دارم گفت: چندین بار با آقای حجازی با وزیر راه ، کشور و معاونین وزیر راه نشستی برگزار کردم تا پروژه های عمرانی در زمان کوتاهتری اجرایی شود.
علی اصغر یوسف نژاد دیگر نماینده مردم ساری در مجلس هشتم در خصوص توسعه نیافتگی ساری گفت: برنامه و استراتژی مناسبی در استان تدوین نشده و زیر ساختهای توسعه ی استان نیز فراهم نیست.
او ادامه داد معدل شایستگی مدیران ما در قیاس با گذشته و در مقاطع زمانی مختلف و حتی نسبت به استانهای دیگر پایین تر است.
این نماینده مجلس گفت: توانمندیهای استان احصاء شده که باید با مشارکت انجمن تخصصی شناسنامه دار و مراکز علمی و دانشگاهی ،سندی تهیه و براساس آن اقدام کرد.
توسعه نیافتگی کشاورزی ، صنعت و در مجموع اقتصاد استان از موضوعاتی بود که یوسف نژاد برآن تاکید داشت و تصریح کرد: اگر کشاورزی ما رشد پیدا کند صنعت و اقتصاد به حد مطلوب خواهد رسید
شجاعی هم با نگاهی به دوران اصلاحات با بیان اینکه با پیروزی جریان اصلاحات در سال 76 و انتصاب مصطفی تاج زاده به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور گفت: تاج زاده با حضور در شورای اداری مازندران ، با حمله به شورای نگهبان ، صدا و سیما و رهبری قصد داشت که مردم را در مقابل نهادهای منتسب به نظام قرار دهد که با واکنش بنده روبرو شد.
این نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به مشاجره تند تاج زاده و خود افزود: در ان جلسه تنها مدیر اصولگرا بودم که در برابر جوسازیها و فرافکنی های اصلاح طلبان ایستادم.
وی با دفاع از عملکرد دولت های نهم و دهم به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تلاش و خدمات ارزشمند این دولت ها اشاره و تصریح کرد: اگر چه به برخی از عملکردهای دولتهای نهم و دهم نقد دارم اما از سال 84 تاکنون خدمات اثرگذاری نسبت به گذشته ارایه شد.
علی اصغر یوسف نژاد هم با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات سفرهای استانی به مازندران گفت: پروژه های فرهنگی پردیس سینمایی ، کتابخانه ی مرکزی ، مجتمع فرهنگی مرحوم کردان در ساری اجرایی نشده است.
به گفته او ضعیف ترین دستگاه دولتی در استان دستگاههای فرهنگی است.
شجاعی در پاسخ به انتقاد تند یوسف نژاد گفت: اعتبار فرهنگی سال 90 کشور 5 هزار و 500 میلیارد تومان است که در مقایسه با اعتبار فرهنگی 4 هزار و 61 میلیارد تومان سال 89 ، 24 درصد رشد را نشان می دهد.
وی در ادامه افزود: با پیشنهاد من در کمیسیون فرهنگی مجلس، با تشکیل سازمان توسعه و عمران سواحل موافقت شد که این سازمان مدیریت یکپارچه به سواحل را اعمال می کند.
به گفته او در سال اول برنامه پنجم توسعه دولت مکلف است این سازمان را تشکیل و ردیف اعتباری نیز برای آن پیش بینی کند.
او سواحل را دغدغه ی جدی رهبر انقلاب دانست و تصریح کرد: در ماده 32 قانون بودجه ی امسال دولت مکلف است با فروش مجتمع های تفریحی و گردشگری ساحلی وزارت خانه ها تا سقف 600 میلیارد تومان اعتبار سازمان توسعه و عمران سواحل را تأمین کند.
شجاعی از اختصاص 3 میلیارد تومانی در سفر هفته پیش رئیس جمهور به مازندران برای مجتمع فرهنگی و هنری مرحوم کردان ساری نیز خبر داد و افزود: قوانین خوبی در مجلس وضع شده اما در اجرا مدیران استانی ضعیفند.
یوسف نژاد نیز گفت: مجلس دست اصولگراهاست و ضعف های قانونی را آنان باید پاسخگو باشند.
او با بیان اینکه از عملکرد مجلس هشتم راضی نیستم گفت: این مجلس درد مردم را ندارد و انتظارات مردم را برآورده نمی کند.
این نماینده مجلس ادامه داد: مجلس هشتم به موضوعات حاشیه ای زیاد توجه دارد و به عملکرد این مجلس نمره خوبی نمی دهم.
سید رمضان شجاعی در خصوص مجلس گفت: مجلس هشتم مقتدرو توانمند است و مصوبات مورد نیاز جامعه در بخش صنعت و کشاورزی را پیش بینی کرد.
او گفت:مجلس هشتم به دور از جناح بازی و حاشیه بوده و به وظایف قانونگذاری خود درست عمل کرد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه در عین حال که مجلس و دولت از دیدگاه سیاسی به هم نزدیکند تصریح کرد: مجلس هشتم مستقل در برابر برخی تخطی های دولت ایستاد.
شجاعی تأکید گفته های خود را نظرات مقام معظم رهبری در خصوص قدردانی از این دوره مجلس دانست و یاداور شد: مصوبه اخیر مجلس در خصوص کاهش سطح روابط با انگلیس نمونه ی روشن اقتدار مجلس هشتم است.
او با دفاع تمام قد از عملکرد مجلس هشتم و دولتهای نهم و دهم گفت: رفع قانون ممنوعیت استقرار صنایع در مازندران و در پی آن ساخت و صدور مجوزهای کارخانه ایران خودرو در بابل و سایپا در ساری و همچنین پالایشگاه و کارخانه سیمان در منطقه چهاردانگه ساری و همچنین آغاز عملیات اجرایی کارخانه زباله سوز در ساری و شهرستانها از اقدامات ارزشمند مجلس هشتم و دو لتهای نهم و دهم در استان است.

سید رمضان شجاعی در موضوع جریان انحراف صریح و روشن موضع گیری کرد و گفت: من به جریان اصولگرا منتسبم و اولین نماینده ای بودم که در خصوص جریان انحرافی در مجلس نطق کردم.
او با بیان اینکه پس از 11 روز کناره گیری رئیس جمهور احمدی نژاد از دولت در نطق میان دستور مجلس گفتم آقای رئیس جمهور جریان احرافی از آنجا آغاز شد که یکی از نزدیکان شما در ترکیه و در مجلس کذایی حاضر شد و شما سکوت کردید.
وی اسفندیار رحیم مشایی را مورد خطاب قرار داد و گفت : هیچگونه ارتباطی با وی ندارم.
او با بیان اینکه جدول شاخصه های فرهنگی(جدول 14) که در بودجه 89 در اختیار اسفندیار رحیم مشایی بوده با پیشنهاد من از انحصار وی بیرون کشیده شد افزود: این جدول اکنون در اختیار استانها قرار دارد .
شجاعی تصریح کرد:مشایی از مخالفان جدی من در دولت و مجلس به شمار می رود.
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جدا شدن بخش میاندرود از شعارهای انتخاباتی بنده بوده، افزود: با استقرار دو فرمانداری در شهرستان ساری و میاندرود اعتبارات بیشتری اختصاص یافته و این امر به سود استان است.

یوسف نژاد نیز در ادامه گفت: امسال سه میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار برای دو فرمانداری ساری و میاندرود مصوب شده در حالیکه در سالهای قبل بیشترین بودجه در حدود 900 میلیون تومان بوده است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقسیمات جدید در مازندران اظهار داشت: تقسیمات کشوری در دولت مصوب می شود و تفکیک منطقه میاندرود از شهرستان ساری مربوط به مصوبات استانی دور سوم هیئت دولت است.

وی ادامه داد: کل استان سمنان در حدود 370 روستا دارد در حالی که ما فقط در شهرستان ساری 430 روستا داریم.

یوسف نژاد اضافه کرد: میاندرود یا هر بخش دیگری که از مرکز استان جدا شود، جزو تاریخ شهرستان ساری است اما با زیاد شدن جمعیت این مناطق کارهای نظارتی بسیار سخت می شود.

او ادامه داد: این تصمیم گیریها مبنای سیاسی و نظارتی دارد و حاصل ساعت ها بحث و تحقیق است و نباید نسبت به این موضوع غیر منطقی برخورد کرد.

وی اظهار داشت: فاصله کیاسر تا ساری در حدود 70 کیلومتر است که ضرورت ایجاد بخش های ویژه و حتی مستقل دیگر را به روشنی مشخص می کند.

یوسف نژاد گفت: خدمات کل استان در مرکز استان ارایه می شود اما از سرانه شهرستان ساری پرداخت می شود که البته با استقرار فرمانداری در میاندرود اعتبارات رشد خوبی داشته است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 27 آذر 1390
انصافا آقای یوسف نژاد خیلی منطقی نظراتش را گفت مگر می شو یک نماینده به تنهایی یک شهر را شهرستان کند این که می شود قانون شعبان بی... یقینا دولت رویش حد اقل سه چهار سال کار کرده . آقای شجاعی شاید به مسائل کلان کشوری و تقسیمات کشوری آشنایی لازم را نداشته باشد
نا شناس 27 آذر 1390
خیلی جالبه! ساری رو از کلان شهر انداختند حالا پز هم میدهند!!
نا شناس 27 آذر 1390
شحاغی خیلی سر تر بود
دردآشنا 27 آذر 1390
هرچی میکشیم ازدست شمانمایندگان درمرکزاستان هست.
لطفی 27 آذر 1390
یه دفعه بگد کیاسر هم تا پایان امسال شهرستان میشود و خیال خودتان را راحت کنید دیگه !
خدا آخر و عاقبت ساری بدبخت را به خیر کند
نا شناس 27 آذر 1390
آقاي رمداني با اين انتخاب گزينشي نظرات شهروندان مطمئن شديم كه شما طرفدار شجاعي هستيد
نا شناس 27 آذر 1390
به اطلاع همه دوستان دلسوز برسونم که کلانشهر شدن یک شهر ارتباطی به جمعیت شهرستان یا جدا شدا سایر بخش های شهرستان نداره بلکه معیار کلانشهر شدن یک شهر به جمعین اون شهر بستگی داره که تا چند سال قبل شهرهای بالای 800000 نفر کلانشهر بودن ولی اخیرا با اصلاح قانون(تا اونجا که من اطلاع دارم قانون گزارش وزارت مسکن و شهرسازی هستش) شهرهای بالای 500000 نفر رو کلانشهر حساب می کنن که بعد از تصویب این قانون شهرهایی مثل رشت و اراک تبدیل به کلانشهر شدن. شهر ما ساری هم با جمعیت حدود 360000 نفر حدود 130-40 هزار نفر جمعیت کم داره تا به کلانشهر تبدیل بشه. با این حال بعد از رشت بزرگترین شهر شمال کشوره. پس از این بابت خیال همه همشهری های دلسوز راحت باشه. به امید کلانشهر شدن ساری کهن.
m 27 آذر 1390
احسن بر شير مرد سوركي علي اصغر يوسف نژاد
درود بر شما
کلانشهرساری 27 آذر 1390
دودانگه وچهاردانگه هویت ساری هستند انشالله این دونفر انتخاب نشوند ودودانگه وچهاردانگه تاابدجز ء همیشگی ساری میمانند
علي 28 آذر 1390
اگر نماينده هاي ساري بفكر حقوق مادام العمر نبودند حالا ساري روستاي بزرگ نميشد(كلان روستا)!!!!!!!
بامرام 28 آذر 1390
آقایون شمال نیوز بفرمایید کجای این مصاحبه شبیه مناظره بو د؟؟؟ این آقایان فقط به سوالات پاسخ دادند و تعریف از خود کردند ؟؟ لطفا ما را توجیح فرمایید که منظور از مناظره چیست؟؟؟ در ضمن این دو نماینده مطمئن باشند اگر انتخابات سالم برگزار شود آنها رای نخواهند آورد بدلیل اینکه هیچ کار مثبتی برای ساری انجام ندادند. با آمدن چهره های جدید و کارآمد ( مانند درزی خلردی ) شاهد ساری آباد و توسعه یافته خواهیم بود.
moji 28 آذر 1390
سلام بر شیر چهاردانگه سید رمضان شجاعی , دمت گرم ,غمت کم .

موفق باشید سید.
نا شناس 28 آذر 1390
آقای یوسف نژاد بر خلاف آقای شجاعی محبوبیت بالایی دارند.بنظر بنده ایشان دور اول پیروز می شوند.
نا شناس 28 آذر 1390
شجاعی همه حرفهاش انگار با تردید بود از آنجاعی که فورا گفت اشتباه کردم دیگر نتونست خودش رو جمع و جور کنه . اکه نماینده اشتباه کنه یعنی اینه که کلاه بزرگی سر همه ما می ره . ولی یوسف نژاد حالا درست یا غلط با ادله توضیح داد . شاید خود من قانع نشده باشم ولی او دلیل امضا را با نظرات خودش بیان کرد اما شجاعی گفت من گول خوردم . ولی به نظر من مناظره بیشتر شبیه به مصابحه خبری بود انگار شجاعی برای اولین بار داشت چنین چیزی را تجربه می کرد . من خودم هیچوقت ایشان را از نزدیک ندیده بوده همش در تلویزیون می دیدم. ولی برام خیلی جالب بود . اینجوری هم که دوستاش میگن او جزء 50نماینده برتر کشوره من چیزی این فرد ندیدم . من یوسف نژاد رو بهتر دیدم ولی برای نماینده بودن ساری هستند قوی تر از اونها ولی خدا کنه آدمهای قوی تو ساری خودشونو کاندیدا کنند . ما در ساری اساتید زیادی داریم .
سجاد 28 آذر 1390
فقط کلانشهر تــــــــــنـکــــابـــن رو عشق است.
عرب 29 آذر 1390
به حال این مردم واین جامعه باید گریست که اینها نمایندگان مر کز استانند و نفرین به اون مردمی که این 2 را کردند وکیل خودشون
فریده 29 آذر 1390
جسارت هر دو تا نماینده قابل تقدیره..هر دو از دامادی ابولقاسم روحی و رمضانپور خیلی حیلی قویترند.. زارعی هم اشتباه نمود که کاندید شد
ساروی 30 آذر 1390
با سلام .
آقای یوسف نژاد من همش پیگیر اخبار بودم و همش بدنبال یک عملکرد مثبت و مهم از شما تو این 4 سال بودم اما چیز در خوری ندیدم.
اما شجاعی یه مصوباتی تو دستش داره و اینکه اجرای اون با نماینده نیست و کار نمایندگی نظارتی هست قابل قبوله.
آقای یوسف نژاد بجای نظارت بر اجرای مصوبات و قطعا به نفع مردم وشهر است همیشه بدنبال نقد و رسانه ای کردند هستید. یه روز اومدید گفتید تیم صنعت رو شما آوردید و از اون طرف تو برنامه 90 به عنوان مخالف این کارها حرف می زنید. تناقض در رفتار و حرفهای شما موج می زند.
درزی خلردی 30 آذر 1390
با سلام
بنده در مناظره دو نماینده محترم حضور داشتم مناظره بسیار جالبی بود دکتر شجاعی خیلی سرتر بود درضمن دکتر شجاعی از چند جهت جزء 50 نماینده برتر است اولا عضویت در شورای نظارت صداو سیما ( جز چهار نفر منتخب که در مجلس رای گیری بعمل آورد با حداکثر آرائ )ثانیا نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ثالثا نایب رئیس کمیسیون فرهنگی لطفا کمی شهر ساری را با چهار سال قبل مقایسه کنید و بعد قضاوت کنید . درزی خلردی
نا شناس 3 دي 1390
سلام بودجه فرهنگی مازندران پنج میلیارد و پانصد میلیون هست نه پنج هزار پانصدمیلیارد .کل بودجه استان پنج هزار میلیارد نیست.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.112 seconds.